Direktlänk till inlägg 11 juli 2009

BondeN - Problem o Gatubarn

Av Jag är faan inte dum - 11 juli 2009 21:01

Problem och Gatubarn 


2009


När vissa har de svårt så bryr vi oss inte. Jag borde bry mig mer, Stanna upp tänka efter,

Tänk om de var du som inte hade nånstans att bo, 

Ingen mat att äta,

Folk som glor, bo på gatan. fy faaan!! 

Jag måste göra nånting sluta blunda för problemen.
(ref.)


När vissa har de svårt så tittar andra bort, ser åt ett annat håll,

(Jag måste hjälpa till när allting står still)

När vissa har de svårt så tittar andra bort, ser åt ett annat håll

(Jag måste hjälpa till när allting står still)

(ref.slut)


Vad är de som håller på och hända våran värld?, 

Med fattiga o rika dom som lever i misär.

Vi borde dela lika leva på samma nivå, ge gatubarnen ett bättre liv, jag vet att de går.

På tv ser vi barn som lever på lim o alla stängs ute när dom borde släppas in.

Tänk dig om du vore i dom fattigas kläder dom lever i en storm hoppas på bättre väder.

(Du måste göra dig hörd) visa att du finns, fatta livet är inte en Hollywood film, barn som måste slagga någonstans,

Ingenstans att över natta, aldrig leka aldrig skratta, sova på endörrmatta.

Tar varje dag för dag för att inte överleva, går barfota på gatan med hårda stenar. 

Vi måste göra nånting de får inte vara så här,

Allt för få gör nånting tyvärr. 

Tyvärr

(ref)


När vissa har de svårt, så tittar andra bort, ser åt ett annat håll

När vissa har de svårt, så tittar andra bort, ser åt ett annat håll

När vissa har de svårt, så tittar andra bort, ser åt ett annat håll

När vissa har de svårt, så tittar andra bort, ser åt ett annat håll

Vi måste hjälpa till när allting står still

(ref.slut) 


Alla människor är lika värda fast vi lever i skilda världar.

Stopp, stanna va glad för va du har, imorgon kanske inte nånting finns kvar där för dig. 

Du står där på brutna ben går runt i cirklar o hoppas o ber att allt ska va över slippa lida varje dag. 

Dom som kan göra nått är du o jag.
(ref)


När vissa har de svårt, så tittar andra bort, ser åt ett annat håll

När vissa har de svårt, så tittar andra bort, ser åt ett annat håll

När vissa har de svårt, så tittar andra bort, ser åt ett annat håll

Vi måste hjälpa till när allting står still

När vissa har de svårt, så tittar andra bort, ser åt ett annat håll

Vi måste hjälpa till när allting står still

(ref.slut)


BondeN ProduktionS 2009  

 
 
Ingen bild

Syrran

12 juli 2009 00:32

Kanon bra text brorsan ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag är faan inte dum - 6 oktober 2009 00:42


Jag vill att du ska komma tillbaka till mig! Men jag vet att du inte vill ha mig längre! Men jag kan inte gå före den du tycker om mer än mig.. Tyvärr! Du är den ända jag va och är lycklig och va älskad av! Fatta inte varför de blev såhär....

Av Jag är faan inte dum - 6 oktober 2009 00:36


   Mitt Hjärta är krossat och inget kan laga de förutom du! Men ska de vara såhär att allt jag gör blir fel men du gör aldrig fel förutom att gå fel till bokia lr va de va. Jag har alla minnen kvar och jag försöker att tänka bakåt men just nu ...

Av Jag är faan inte dum - 6 oktober 2009 00:28

Mitt hjärta är krossat och inget känns bra nu.  Att en person inte kan förstå hur man mår lr bry sig ens! DU säger att du älskar mig så otroligt mkt men inget av de är sant har jag märkt! Du leker bara med mina känslor! Jag förstog vad Mal...

Av Jag är faan inte dum - 5 oktober 2009 21:58


   Ny telefon ska man strax få hem ;)  Ger bort min gamla mobil ;) ...

Av Jag är faan inte dum - 5 oktober 2009 21:50


   Fyra generationer Styvfarfar Hans (Armen runt farmor, syns knappt) Farmor Ingrid håller sitt barnbarnsbarn  Pappa Bengt Selina´s pappa Krister (Sitter nedanför) ...

Ovido - Quiz & Flashcards