Alla inlägg den 29 juni 2009

Av Jag är faan inte dum - 29 juni 2009 23:51

Om tårar vore pärlor

så skulle jag ha famnen full

och mer därtill ändå och ge dom alla till dig mitt älskade sötnos

jag bär dig förevigt i mitt hjärta
Om tårar vore pärlor

så skulle dom ej rymmas någonstans på jord

mina tårar skulle fylla alla sjöar,floder och hav och svämma över
Mitt lilla hjärtegull mina tårar har trillat natt och dag för dig gumman

men aldrig får jag dig åter

men en dag så hoppas jag att vi får ses igen

Sötnos, En dikt av en vän, En gåva till dig.

Gullungen med guld i vingen

flyg över himmelen och vaka högt över de jordiska tingen
Fyll dig av kärlekens nektar

berusa dig i dess atmosfär

Drick så mycket du orkar av vinet med kärlekens bär
Lek med de ulliga molnen

Hoppa runt och omslut dig av dem

De hör till de himmelska tingen där i ditt himmelska hem
Jag ska vakta dig noga där de ser till att din dag blir fin.

© BondeN

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards